Podle výsledků technické kontroly je technický
stav nebo funkce jednotlivých ústrojí motorového vozíku hodnocen třístupňovou klasifikací.
|
A - Stav ústrojí s lehkou závadou, klasifikovaný v
dokladu o technickém stavu motorového vozíku Lehká závada je taková závada, která sice znamená odchylky od
bezchybného stavu motorového vozíku, avšak nemající však vliv na bezpečnost provozu. Na tyto závady je provozovatel
pouze upozorněn.
|
B - Stav ústrojí s vážnou závadou, označovanou v dokladu
o technickém stavu motorového vozíku Vážná závada je taková závada, která již zjevně ovlivňuje provozní vlastnosti
motorového vozíku, bezpečnost jízdy a provozu vozíku bezprostředně neohrožuje. Tento druh závad zahrnuje i závady,
které nepříznivě působí na životní prostředí.
|
C - Stav ústrojí s nebezpečnou závadou označovanou
v dokladu o technickém stavu motorového vozíku Nebezpečná závada je taková závada, která bezprostředně ohrožuje
bezpečnost jízdy motorového vozíku nebo bezpečnost provozu, bezpečnost osob nebo majetku, poškozuje pozemní komunikace
nebo poškozuje životní prostředí.
|
Na základě vyhodnocení technického stavu a funkce
jednotlivých ústrojí je motorový vozík.
|
A - technicky způsobilý pro další provoz, na
jehož ústrojí nebyly zjištěny žádné závady nebo jen závady lehkého druhu A.
Tyto závady odstraňuje provozovatel motorového vozíku ve vlastním zájmu.
|
B - dočasně technicky způsobilý pro další provoz,
na jehož ústrojí byla zjištěna jedna nebo více vážných závad druhu B, ale žádná nebezpečná závada druhu C.
Tyto závady musí provozovatel motorového vozíku odstranit co nejdříve a po odstranění přistavit motorový vozík
k opakované Technické kontrole nejpozději do tří měsíců od jejich zjištění, pokud není motorový vozík přistaven
k opakované technické kontrole v této lhůtě, stává se nezpůsobilým pro další provoz podle písmene C.
|
C - technicky nezpůsobilý pro další provoz,
na jehož ústrojí byla zjištěna jedna nebo více nebezpečných závad druhu C, nesmí být použit v provozu po dobu,
pokud tyto závady nejsou odstraněny.
|
Po odstranění závad musí provozovatel přistavit motorový vozík k opakované Technické kontrole.
Jeli opakovaná Technická kontrola provedena do 30-ti kalendářních dnů včetně, kontroluje se pouze odstranění
závad zjištěných při předcházející Technické kontrole, po 30-ti kalendářních dnech se provádí opakovaná
Technická kontrola v celém rozsahu.
Opakovanou Technickou kontrolu provádí vždy to kontrolní místo ve, kterém byla provedena
předcházející Technická kontrola.
|